van der Aa Consultancy | Karin van der Aa
15572
page-template-default,page,page-id-15572,page-child,parent-pageid-15263,ajax_fade,page_not_loaded,,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

KARIN VAN DER AA

Het maken van een studiekeuze ná het gymnasium vond ik lastig. Er was zoveel keuze; waar moest ik beginnen met oriënteren? Toen ik hoorde van een opleiding waarmee ik studie- en beroepskeuze-adviseur kon worden, had ik geen enkele twijfel meer. Anderen helpen met het maken van die moeilijke keuze op het gebied van vakkenpakket, studiekeuze en loopbaankeuze; dát werd mijn passie. Met veel plezier heb ik dit mensgerichte vak uitgeoefend bij een particulier beroepskeuzebureau in Roermond; het begeleiden van leerlingen en studenten bij het maken van een juiste studie- en loopbaankeuze stond jarenlang centraal.

 

Later was ik werkzaam bij Centraal Beheer Achmea in Apeldoorn. Dáár heb ik in ruim acht jaar de kneepjes van het (telefonisch) klantcontact leren kennen. Niet alleen als agent maar ook als teammanager. Sleutelwoorden in deze periode waren: klantvriendelijkheid, commercialiteit, gesprekstechnieken en hoge werkdruk. Als teammanager was het de kunst om medewerkers zo te faciliteren dat zij hun werk goed

konden uitvoeren, de juiste mensen op de juiste plaats te krijgen (jobrotation, talentmanagement), de bezetting steeds op orde te hebben en het ziekteverzuim zoveel mogelijk te beperken. Uiteraard met als doel de klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

 

In mijn volgende baan als assessor/coach bij SPARQ heb ik talloze selectietrajecten (assessments), beoordelingstrajecten (assessments, kwaliteitsmetingen) en ontwikkeltrajecten (personal coaching) uitgevoerd. Zowel bij profit- als bij non-profitorganisaties: politie, overheid, woningbouwverenigingen, verzekeringsmaatschappijen, ziekenhuizen en onderwijsinstellingen. Vanaf 2013 ben ik zelfstandig ondernemer. Als specialist in klantcontact geef ik bedrijven inzicht in de beleving van hun klanten als het gaat om klantvriendelijkheid, hospitality, bereikbaarheid en kwaliteit van de dienstverlening. Ik doe dat door in de huid van de klant te kruipen. Mijn pragmatische aanpak leidt tot concrete adviezen en aanbevelingen. Tevens ben ik gediplomeerd coach (afgestudeerd aan de Alba-Academie); ik begeleid mensen met werk gerelateerde vragen/problemen in een individueel coachtraject. Mensen met loopbaanvragen bied ik een loopbaanplan aan in combinatie met een intensieve persoonlijke begeleiding.

SAMENWERKINGSPARTNERS

iScreen

Dienstverlener in toegepaste bedrijfspsychologie
Online testing & assessment

Offiss

Arbeidsbemiddeling met als specialisatie klantcontact, dienstverlening en ondersteuning

Senior trainers

Met ervaring en deskundigheid in de klantcontactbranche

OPDRACHTGEVERS

De afgelopen jaren werkten wij onder andere voor: