Ik ben Karin van der Aa. In 1986 begonnen als loopbaancoach (toen heette dat nog beroepskeuze-adviseur). In mijn latere rollen stond steeds klantcontact centraal. Bij Centraal Beheer Achmea ben ik zowel callcenter-agent als teamleider KCC geweest en bij SPARQ was ik als assessor verantwoordelijk voor talloze selectietrajecten en beoordelingstrajecten bij telefonisten, receptionisten en gastvrouwen. Ook begeleidde ik als coach klantcontactmedewerkers en hun leidinggevenden in hun persoonlijke ontwikkeling.
Vanaf 2013 ben ik het gezicht achter Van der Aa Consultancy. Specialist in klantcontact. En coach bij loopbaanvragen of persoonlijke ontwikkeling.
Eén van mijn grootste drijfveren is het creëren van bewustwording bij mensen. De competenties die mij typeren, zijn respect, luisteren en kwaliteitsgerichtheid. Ik krijg vaak terug dat mijn aanpak helder en constructief is en dat men geïnspireerd wordt door mijn persoonlijke en enthousiaste uitstraling.
Als specialist in klantcontact en persoonlijke ontwikkeling, geef ik bedrijven inzicht in de beleving van hun klanten als het gaat om klantvriendelijkheid, hospitality en kwaliteit van de dienstverlening. Ik kruip in de huid van de klant en vertaal zijn beleving in concrete adviezen en aanbevelingen.
Ik geef de medewerkers terug wat hun houding voor effect heeft op de klant. Neem hen mee in wat goed gaat en wat beter kan. En ik begeleid hen persoonlijk in hun proces van groeien en ontwikkelen. Zo worden de klantgesprekken niet alleen leuker voor de klant, maar ook voor de medewerker!